My Vegan Coleslaw

One of the food discoveries I made when I first went to U.K. was coleslaw, it didn’t exist in Italy, and I fell in love with it.

My almond milk vegan mayo gave it the creaminess while maple syrup was just the touch it needed to make it slightly sweet.

This coleslaw won’t disappoint, everyone will like it. It’s sweet & sour, crunchy, colored and so very easy to make. Perfect as a side dish, or on a sandwich!!

Una delle scoperte culinarie fatte quando sono andata per la prima volta nel Regno Unito è stata il coleslaw, un mix di verdure finemente tagliate condito con una cremina tipo maionese, mai visto prima in Italia.

La mia maionese vegana con latte di mandorle gli ha dato la cremosità tipica del coleslaw, mentre lo sciroppo d’acero quel tocco dolce che serviva per ricreare la ricetta. Questo coleslaw piacerà a grandi e piccini! È “sweet&sour”, croccante, colorato e facilissimo da preparare! Perfetto come contorno o su un panino….

INGREDIENTS

FOR THE SLAW:

– 1/2 Small Green Cabbage finely shredded. (Cavolo bianco)

– 1/4 Small Red Cabbage finely shredded (Cavolo rosso)

– 1/4 kohlraby finely shredded (use celery if you don’t find it) (Sedano rapa)

– 2 large Carrots finely shredded (Carote)

– 1 shallot finely shredded (Scalogno)

– sesame / sunflower seeds (optional) (Sesamo e semi di girasole – facoltativi)

FOR THE DRESSING:

– 2 tbsp VEGAN Mayo (Maionese vegana)

– 1 tbsp tahini

– 3 tbsp apple cider vinegar (Aceto di mele)

– 1+1/2 tbsp maple syrup (Sciroppo d’acero)

– 1/2 tbsp mustard (Senape )

– salt to taste (Sale qb)

Combine the shredded cabbages, shallot, kohlrabi and carrots together. In a separate bowl, whisk together the dressing ingredients and ad it to the cabbage mixture.

Taste for seasoning, adding more salt if necessary. Use a wooden spoon or rubber spatula to thoroughly mix all of the ingredients together.Chill for 30 minutes to 1 hour.

Enjoy!!!

Mescolare insieme cavoli vari, sedano rapa, scalogna e carote. In una scodella a parte preparare la salsa e poi aggiungerla alla verdura. Assaggiare e aggiungere un po’ di sale se necessario. Mescolare bene con una spatola o un cucchiaio di legno e lasciar riposare in frigo per 30 min/1 ora.

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